Palīdzība

      2006. gada 14. augusts

      Astoņciparu numurus lieto vairāk nekā 93% LMT klientu

      LMT pieejamie dati liecina, ka augusta otrajā nedēļā 90-93% zvanu no LMT tīkla uz mobilo tālruņu numuriem Latvijā tika veikti, lietojot astoņciparu numurus, un šim skaitlim ir tendence palielināties.

      No 1. augusta lietotāji, kuri turpina zvanīt uz vecajiem septiņciparu numuriem, pirms katra zvana dzird balss paziņojumu ar aicinājumu turpmāk lietot astoņciparu numurus. Lietotāji, kuri turpina sūtīt īsziņas uz septiņciparu numuriem, reizi dienā saņem īsziņu ar aicinājumu izmantot astoņciparu numurus.

      Līdz 1. novembrim LMT klienti varēs zvanīt un sūtīt īsziņas gan uz septiņciparu, gan uz astoņciparu mobilo tālruņu numuriem. Pēc 1. novembra septiņciparu mobilo tālruņu numuri vairs nedarbosies. Zvanīšanas kārtība uz fiksētajiem tīkliem Latvijā, kā arī uz ārvalstīm nav mainīta.

      Tālruņa aparātā un SIM kartē saglabātos numurus LMT klienti var konvertēt uz astoņciparu numerāciju patstāvīgi, lietojot pakalpojumu Tālruņa datu sinhronizācija, kas pieejama LMT mājas lapas sadaļā Mans LMT. LMT ir vienīgais operators Latvijā, kas, rūpējoties par klientu ērtībām, piedāvā šādu iespēju. Turklāt pakalpojums ļauj saglabāt un atjaunot tālruņa kontaktu un kalendāra ierakstu rezerves kopiju.

      Tālruņa numuru maiņu uz astoņiem cipariem iespējams veikt arī klātienē jebkurā LMT abonentu apkalpošanas centrā.

      LMT pāreja uz astoņciparu numerāciju ir izmaksājusi vairākus simtus tūkstošus latu. Galvenokārt šie izdevumi ir saistīti ar centrāles iekārtu papildu funkcionalitātes nepieciešamību, lai nodrošinātu datu bāzu konvertēšanu un paralēlas septiņu un astoņu ciparu numerācijas darbību.

      2006. gada 1. augustā LMT klientu skaits bija 903 775, tas ir gandrīz 39.51% valsts iedzīvotāju. LMT sakaru tīkls nodrošina pārklājumu 97,61% iedzīvotāju un 98,58% Latvijas teritorijas.

      Dalīties ar saiti